Zápis z jednání PS Rodiny s dětmi 18. 08. 2011
26. 8. 2011
Zápis z jednání pracovní skupiny Rodiny s dětmi, mládež a osoby ohrožené sociálním vyloučením
Datum a čas konání: 18. 08. 2011 13:00 hod
Místo konání: Školní družina v Osoblaze
Přítomni: viz. prezenční listina
Omluveni: Mgr. Miroslava Jarkulišová, Mgr. Marian Hrabovský
Program: 1) Úvod – schválení programu a ověřovatelů zápisu
2) Přijetí nových členů PS
3) Volba vedoucího PS
4) Změna harmonogramu – plán aktivit a schůzek PS
5) SWOT analýza – výsledek bodování
6) Schválení osob k jednání se zastupitelstvy okolních obcí
7) Obsah dokumentu Plánu sociálních služeb na rok 2012
8) Informace představitelů Althaia, o.s. k zahájení činnosti NZDM, SAS a o již zahájeném finančním a obecném poradenství
9) Informace k chystanému navazujícímu projektu
10) Diskuze
11) Závěr
Ad 1) Slova se ujala Bc. Pavla Bartoníková a přivítala všechny přítomné hosty a členy PS na dnešním jednání a jednání tak oficiálně zahájila. Informovala o nové podobě programu jednání a jako ověřovatele zápisu navrhla Bc. Janu Juřenovou a pana Martina Havránka.
Hlasování: 6 pro 0 proti 0 zdržel se 0 nehlasoval
Program dnešního jednání má celkem 11 bodů a ověřovateli zápisu jsou Bc. Jana Juřenová a Martin Havránek.
Ad 2) Bc. Pavla Bartoníková představila nové zájemce o členství v pracovní skupině Rodiny s dětmi, a to pana Romana Ráce za romskou menšinu z Osoblahy, paní Zdenku Spurnou za obec Dívčí Hrad – mj. členka řídící skupiny SPSS a pana Tomáše Kliestnera za veřejnost Dívčí Hrad. Nikdo proti členství nevznesl připomínku.
Hlasování: 6 pro 0 proti 0 zdržel se 0 nehlasoval
Novými členy pracovní skupiny Rodiny s dětmi, mládež a osoby ohrožené sociálním vyloučením jsou pan Roman Rác, paní Zdenka Spurná, pan Tomáš Kleistner.
Ad 3) Bc. Pavla Bartoníková vysvětlila, proč byl tento bod zařazen na program jednání. Je to z důvodu, že na minulém jednání nebyl přítomen dostatečný počet členů PS ke schválení. Dnes je účast nadpoloviční, podle Jednacího řádu je možné tedy o vedoucím PS hlasovat. Bc.
Pavla Bartoníková navrhla vedoucím PS pana Martina Havránka, který tuto funkci zastával od prvního jednání PS. Nikdo nevznesl připomínky.
Hlasování: 9 pro 0 proti 0 zdržel se 0 nehlasoval
Vedoucím PS zvolen pan Martin Havránek.
Ad 4) Bc. Pavla Bartoníková předala slovo koordinátorovi SPSS Bc. Janu Bezděkovi. Ten přítomné seznámil se změnou harmonogramu projektu – doplněním aktivity a navrhl členům PS termíny dalších jednání. Termíny jednání jsou přílohou tohoto zápisu.
Ad 5) Bc. Jan Bezděk Apeloval na všechny přítomné, aby odevzdali co nejdříve obodované SWOT analýzy. Ty budou na dalším jednání PS probrány.
Ad 6) Bc. Jan Bezděk navrhl, aby PS schválila osoby, které budou za SPSS jednat se zastupitelstvy okolních obcí k Plánu sociálních služeb na rok 2012 a k podání informací o nutnosti spolufinancování sociálních služeb. Bc. Jan Bezděk navrhl celkem 5 osob k tomuto jednání, Mgr. Katrin Surovková dodala, že by se tohoto jednání ráda zúčastnila také. Pracovní skupina zájem Mgr. Katrin Surovkové přijala bez připomínek a neměla připomínky ani k dalším členům.
Hlasování: 9 pro 0 proti 0 zdržel se 0 nehlasoval
K jednání se zastupitelstvy okolních obcí pověřila PS celkem 6 osob. Jmenovitě jsou uvedeni v příloze tohoto zápisu.
Ad 7) Bc. Jan Bezděk seznámil přítomné s návrhem podoby Plánu sociálních služeb na rok 2012. K lepší představě o možné podobě posloužily členům PS Střednědobé plány z města Krnov, Bruntál a Jeseník. Plán sociálních služeb na rok 2012 bude tedy obsahovat analýzu obyvatelstva a trhu práce + sociální dávky a sociální služby, obecné informace o Osoblažsku, výsledky dotazníkového šetření z listopadu 2010 a samotné opatření a cíle PS – složení, SWOT analýzy apod.
Ad 8) Bc. Jan Bezděk předal slovo Martinu Havránkovi, který představil plánované sociální služby – NZDM a SAS. Tyto služby začnou fungovat od 1.9. v budově bývalé Mateřské školy Osoblaha. Mimo tyto služby Althaia, o.s. již poskytuje finanční a obecné poradenství v bývalé pokladně kina KD Osoblaha.
Ad 9) Slova se ujal Bc. Jan Bezděk, který přítomné členy PS informoval o chystaném navazujícím projektu. MPSV vyhlásilo výzvu č. 78, která podporuje právě tvorbu střednědobých plánů sociálních služeb. Projekt je potřeba podat do 7. Září, nyní je to ve fázi kompletace a uzavření žádosti.
Ad 10) V diskuzi využila metodička Bc. Jana Juřenová toho, že se dnešního jednání zúčastnil i starosta obce Slezské Pavlovice pan Jaroslav Šimáček a rozvinula diskuzi nad tím, zda mu dnešní přítomnost něco dala. Poté s panem starostou hovořil o chystaných sociálních službách a sociálních podnicích Martin Havránek. V této návaznosti se rozvinula diskuze mezi všemi členy PS, která vyústila v konstatování potřeby sociálních a volnočasových služeb.
Ad 11) Bc. Pavla Bartoníková poděkovala všem přítomným za účast na dnešním jednání a ukončila jednání ve 14:38 hod.
Zapsal:
Ověřovatelé zápisu:
Schválil:
Příloha č. 1 k Zápisu ze dne 18. 08. 2011
Termíny jednání PS Rodiny s dětmi, mládež a osoby ohrožené soc. vyloučením
08. 09. 2011 – návrh podoby Plánu sociálních služeb na rok 2012
11. 10. 2011 – připomínkování Plánu sociálních služeb na rok 2012
08. 11. 2011 – vypořádání se s připomínkami k Plánu sociálních služeb na rok 2012
15. 12. 2011 – spojené jednání řídící skupiny a obou PS
Příloha č. 2 k Zápisu ze dne 18. 08. 2011
Seznam osob pověřených ke společnému jednání se zastupitelstvy okolních obcí
Bc. Pavla Bartoníková – manažer projektu a vedoucí ŘS
Mgr. Daniela Houdková – ředitelka DpS Osoblaha a vedoucí PS Senioři
Mgr. Katrin Surovková – vedoucí SAS Krnov, Rýmařov
Bc. Jan Bezděk – koordinátor SPSS
Bc. Jana Juřenová – metodik a ředitelka občanského sdružení Liga Bruntál
Martin Havránek – výkonný ředitel Althaia, o.s. a vedoucí PS Rodiny s dětmi